غنی: افغانستان فرصت های زیاد سرمایه گذاری دارد

محمد اشرف غنی رییس‌جمهوری اسلامی افغانستان در جریان سفر رسمی اش به هند، شام روز گذشته در دیدار با شماری از نمایندگان اتاق تجارت و تاجران هندی گفت: افغانستان فرصت های زیاد سرمایه‌گذاری دارد.

رییس‌جمهور غنی ضمن قدردانی از همکاری های هند به افغانستان گفت: هند منحیث دوست و همسایه نیک، همیشه در کنار افغانستان ایستاده و بخاطر افغانستان باثبات و مترقی، گام های عملی همکاری برداشته است.

رییس‌جمهور کشور با اشاره فرصت های زیاد سرمایه‌گذاری در افغانستان در زمینه های تولید برق، مدیریت آب، معادن، زیربنا ها، زراعت و سایر عرصه‌ها، تاجران و سرمایه گذاران هندی را برای سرمایه‌گذاری در افغانستان مورد تشویق قرار داد. رئیس جمهور پیشنهاد نمود که برای دادوستد افغانستان و هندوستان از طریق هوا، گارگوی مشترک ایجاد گردد تا تاجران دو کشور بتوانند اموال تجارتی شانرا به صورت آسان از افغانستان به هند و برعکس آن انتقال دهند. محمد اشرف غنی از سکتور خصوصی هند خواست تا پروپوزل ادویه‌جات باکیفیت چهار کمپنی هندی را به حکومت افغانستان بسپارد.

وی افزود: ما می خواهیم ادویه مورد ضرورت خویش را بخصوص برای تداوی مجروحین نیروهای امنیتی و دفاعی از همین کمپنی های معتبر بدست آریم. رییس جمهور گفت که نارندرا مودی صدراعظم هند در ملاقات روز گذشته اش با وی، وعده سپرد که کشورش در عرصه تعلیم و تربیه با افغانستان کمک می کند. وی تاکید کرد که این کمک هند در تعلیمات حرفوی افغانستان به مصرف خواهد رسید تا کدر های مسلکی در مطابقت با تقاضای بازار و با توجه به معیارهای جدید مورد آموزش قرار گیرند و فرصت های کاری برای شان ایجاد گردد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.