افغانستان نمی تواند از کودکان مراقبت کند

دیدبان حقوق بشر طی گزارش 31 صفحه ای که پنج شنبه 24 سرطان صادر شد دولت افغانستان را در حفظ و مراقبت از کودکان ناکام دانست.

 یک مقام مسوول در دیدبان حقوق بشر گفت: اگرچه فعالیت و کار کودکان در 19 محل در قانون منع شده است اما متاسفانه دولت افغانستان در اجرای این قانون ناکام بوده است.

پتی گاسمن مسوول امور افغانستان در سازمان دیده بان حقوق بشر به رادیو آزادی گفت: دو عامل عمده این مشکل فقر اقتصادی و تخطی از قوانین می‌باشد.

وی همچنان افزود: هدف از گزارش ما این است که یک بار دیگر توجه حکومت رییس جمهور اشرف غنی را به وضیعت اطفال که در شرایط ناگوار کار می‌کنند جلب کنیم. ما در این گزارش به آن کارهایی توجه بیشتر کرده ایم که حیات اطفال کارگر را با خطر حتمی رو برو می‌سازد. بطور مثال ما مخالف کار اطفال در کارخانه های قالین بافی می‌باشیم زیرا اینکار سبب شیوع امراض تنفسی می‌شود و یا کارخانه های فلزکاری که سبب سوختن و زخمی شدن آنها می‌گردد و همچنان این فعالیت ها آنها را از رفتن به مکتب باز می دارد.

وی همچنان به استخدام اطفال توسط نیروهای مسلح و آزار جنسی آنها اشاره می کند و می افزاید: دولت باید با افرادی که کودکان را در کارهای شاقه استخدام می کنند برخورد جدی داشته باشد و زمینه تحصیل و رفتن به مکتب را برای آن ها فراهم کند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.