خلیلی در تظاهرات امروز: قصد براندازی حکومت را نداریم

خلیلی خطاب به شرکت‌کنندگان گفت: امروز صدای عدالتخواهی خود را آن چنان بلند کنید که نه تنها ارگ، بلکه کل جهانیان بشنوند.

کریم خلیلی، رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان در این تظاهرات ضمن تشکر از شرکت‌کنندگان، اذعان داشت که حاضران در این تظاهرات یک بار دیگر به مردم جهان ثابت کردند که ما هم هستیم.
وی گفت: خطاب به رئیس جمهور و رئیس اجرائیه می‌گویم که شما هر چه دیوار آهنی به دور خود بکشید، صدای عدالتخواهی مردم امروز در سرتاسر افغانستان طنین انداز می‌شود.
به گزارش مانیتورینگ پیام آفتاب، قابل ذکر است که دولت در برخی خیابان‌های منتهی به ارگ، با گذاشتن کانتینرهایی مسیر خیابان‌ها را مسدود کرده است.
خلیلی خطاب به شرکت‌کنندگان گفت: امروز صدای عدالتخواهی خود را آن چنان بلند کنید که نه تنها ارگ، بلکه کل جهانیان بشنوند.
وی گفت: ارگ نشینان تصمیم نفاق‌افکنانه در برابر این مردم را چگونه توجیه می‌کنند؟
خلیلی گفت: خطاب به داکتر اشرف غنی و داکتر عبدالله می‌گویم که آیا مصوبه 11 ثور شما چنان ارزشی داشت که امروز با اعتراض این‌چنینی مردم مواجه شوید؟
وی گفت: با قامت استوار همچون استواری کوه بابا فریاد می‌زنم که این حرکت عدالتخواهانه مردم تا زمانی که مصوبه 11 ثور نشکند، هرگز خاموش نمی‌شود.
معاون دوم رئیس جمهور سابق گفت: آرزومندم که مردم شریف افغانستان صدای دوستی و عدالتخواهی این معترضان را بشنوند و به آن پاسخ بگویند.
وی گفت: اگر برخی سعی دارند که با منطق زور با این مردم سخن بگویند، به آنها می‌گویم که این منطق در افغانستان جواب نمی‌دهد، بلکه منطق آنها منطق عدالتخواهی و منطق ملی است.
وی خطاب به جامعه جهانی گفت: شما که از عدالتخواهی و مردمسالاری حرف می‌زنید، به این مردم توجه کنید و ببینید که گناه آنها چیست؟ چرا با کشیدن دیوارهای آهنین قصد خاموش کردن صدای این مردم را دارند؟
وی گفت: شب گذشته یک لیست 18 نفره به عنوان سردمداران این تظاهرات منتشر شد و تهدید به سپردن به مراجع قضایی شدند، من می‌گویم که اگر گناه این مردم این است که عدالتخواه هستند، مخالف انفجار و انتحار هستند، این مردم را با همین گناه به مراجع عدلی و قضایی معرفی کنید.
شایان ذکر است که قوماندان گارنیزیون کابل، شب گذشته با انتشار یک لیست 18 نفره از سردمداران راهپیمایی امروز، آنها را تهدید کرد که در صورت به اغتشاش کشیده شدن تظاهرات و یا صورت گرفتن هر گونه عملیات تروریستی علیه شرکت کنندگان، این 18 تن به مراجع عدلی و قضایی معرفی می‌شوند.
وی گفت: ما به هیچ وجه قصد براندازی حکومت را نداریم، مردم ما به این حکومت رأی داده و از آن دفاع می‌کند، اما قصد عدالتخواهی از این حکومت را دارد، من این حرف‌ها را دیروز نیز به سفرای کشورهای خارجی گفته‌ام.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.