جنرال آمریکایی: برنامه ای برای حمله به داعش نداریم

رییس فرماندهی عملیات ویژه ارتش آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که با وجود تحت فشار قرار گرفتن داعش، آمریکا هیچ طرح عملیاتی برای حمله به شهر «رقه» پایتخت خودخوانده این گروه تروریستی ندارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، جنرال «جوزف ووتل» در جلسه استماع کمیته خدمات نظامی مجلس سنا آمریکا گفت: ایتلاف تحت رهبری آمریکا برای مبارزه با داعش با نیروهای زمینی محلی برای تحت فشار قرار دادن داعش در شهر رقه همکاری می کند.

این جنرال آمریکایی در عین حال گفت که با وجود این «راهبرد کلی» و پیشرفت های اخیر جنگجویان تحت حمایت آمریکا ، هنوز طرحی برای حمله و تصرف شهر رقه وجود ندارد.

جنرال ووتل در مواجهه با پرسش های مکرر سناتورها ، اعلام کرد که افراد مسلح موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوری» تحت حمایت آمریکا تا حد 80 درصد متشکل از نیروهای کُرد هستند.

رویکرد کج دار و مریز آمریکا در مبارزه با داعش در سوریه و عراق در حالی است که به نظر می رسد واشنگتن در هماهنگی با رژیم آل سعود در عربستان در تلاش است تا از تهدید داعش برای امتیاز گیری سیاسی در سوریه بهره برداری کند.

جبهه غربی - عربی ضد سوری با اتخاذ این رویکرد تلاش می کنند تا نابودی داعش در سوریه را به پیشبرد اهداف سیاسی خود در سوریه از جمله برکناری دولت بشار اسد از قدرت مرتبط سازند.

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه ششم اسفند ماه این موضع آمریکا اینگونه بیان کرد که «پایان هرج و مرج در سوریه تنها راه پیروزی قطعی بر داعش است».

اوباما بار دیگر گفت که آینده سوریه نمی تواند شامل بشار اسد باشد.
آمریکا و متحدانش در همین ارتباط از حملات روسیه در سوریه که به تضعیف گروه های تروریستی منجر شده انتقاد کرده اند.


 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.