درخواست واشنگتن از طالبان برای شرکت در روند صلح افغانستان

آمریکا، گروه طالبان را به شرکت در روند صلح افغانستان دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا روز دوشنبه اعلام کرد:‌ گروه طالبان به جای ادامه دادن به جنگ با دیگر افغان‌ها، باید در روند صلح تحت نظارت گروه هماهنگی چهارجانبه که از نمایندگان افغانستان، پاکستان، چین و آمریکا تشکیل شده است، مشارکت کند تا به بخشی قانونی در نظام سیاسی افغانستانی مستقل و متحد تبدیل شود.
وی افزود: در صورتی که روند صلح وجود نداشته باشد و طالبان نخواهد سر میز مذاکره بنشیند و درباره آشتی گفت و گو کند، نیروهای امریکا و افغان باید خود را برای تشدید خشونت‌ها در بهار و تابستان آماده کنند.
قرار بود نخستین دورمذاکرات صلح دولت افغانستان با گروه طالبان این هفته برگزار شود اما طالبان روز شنبه با انتشار بیانیه ای شرکت در این مذاکرات را رد کرد. گروه طالبان خروج نظامیان آمریکایی، آزادی زندانیان طالبان و خارج شدن نام این گروه از فهرست سیاه سازمان ملل را مهمترین پیش شرط های خود برای شرکت درمذاکرات صلح اعلام کرده است.
درپی مخالفت گروه طالبان برای شرکت درمذاکرات صلح، «عبدالله عبدالله»رئیس شورای اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان اعلام کرد، دولت کابل برای برگزاری مذاکرات صلح آمادگی کامل دارد اما این مذاکرات با تاخیر یک یا دو هفته ای آغاز خواهد شد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.