استقبال «پوتین» و «اوباما» از توافق آتش بس در سوریه

روسای جمهور روسیه و آمریکا در گفتگویی تلفنی از نتایج به دست آمده در نشست امنیتی مونیخ پیرامون حل و فصل بحران سوریه و اوکراین استقبال کردند.

 به نقل از ایتارتاس، کاخ کرملین با صدور بیانیه ای از گفتگوی تلفنی «ولادیمیر پوتین» و «باراک اوباما» روسای جمهور روسیه و آمریکا با محوریت حل بحران سوریه و اوکراین، خبر داد.

طبق اعلام کرملین، در این مکالمه تلفنی، طرفین برآورد مثبتی از نتایج به دست آمده در نشست گروه بین المللی حمایت از سوریه که در روز های ۱۱ تا ۱۲ فوریه در شهر «مونیخ» آلمان برگزار شد، ارائه دادند.

در این نشست، علاوه بر زمینه چینی برای پیروی از یک روند سیاسی واقع گرایانه، بر رویکرد و مفاد قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل در هر دو زمینه کمک های بشر دوستانه و شیوه اجرای آتش بس تاکید شده است.

در این گفتگوی تلفنی، پوتین اهمیت سازماندهی مشترک در جبهه ضد تروریسم و اجتناب از سیاست های دوگانه را یادآور شده و بر لزوم همکاری نزدیک بین مقامات دفاعی روسیه و آمریکا برای مبارزه علیه گروه تروریستی داعش تاکید کرد.

موافقت برای توسعه همکاری بین دیپلمات ها و دیگر مقام های دولتی با هدف اجرای تفاهم به دست آمده در نشست مونیخ نیز از دیگر نتایج به دست آمده در گفتگوی تلفنی دو رئیس جمهور بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.