اولاند: راهکار ایران و روسیه بی نتیجه است

رئیس جمهور فرانسه با ادعای بی نتیجه بودن راهکار ایران و روسیه، راه حل بحران سوریه را برگزاری انتخاباتی دانست که «بشار اسد» نتواند در آن نامزد شود.

فرانسوا اولاند در گفتگو با رادیو «یورپ1» درباره اوضاع سوریه گفت: باید روندی را که جمعه گذشته در وین آغاز شد، ادامه داد. می دانم اختلافات بزرگی میان ایران، عربستان و چند کشور دیگر وجود دارد. اما فکر می کنم این روند خوبی است چون همه طرفها حول یک میز نشسته اند و باید برون رفتی سیاسی پیدا کرد.

وی افزود: درباره این پرسش که آیا ما حملاتمان را ادامه می دهیم نیز باید بگویم که هر بار اطلاعاتی درباره اردوگاه های آموزشی نیروهای جهادی و تروریستی داشته باشیم، حمله می کنیم. این افراد هر لحظه امکان دارد کشور ما را تهدید کنند. من روز پنجشنبه به همین منظور جلسه شورای دفاعی را تشکیل می دهم.

اولاند درباره نامزدی دوباره بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری آتی سوریه نیز اظهار داشت: این اتفاق به معنای اذعان به ناتوانی ما در یافتن راه حل خواهد بود. بشار اسد در انتخاباتی خیالی در سال دو هزار و چهارده باردیگر پیروز شد. روس ها و ایرانی ها می خواستند ما را به این راه بکشند. راهی که با جنگ بیشتر و تروریست های بیشتر بن بست بود. در نتیجه تنها راه حل این است که ما بالاخره انتخابات داشته باشیم و بشار اسد نتواند در این انتخابات نامزد باشد. البته باید امنیت دوباره برقرار شود.

فرانسوا اولاند درباره موفقیت کنفرانس تغییرات اقلیمی که قرار است در پایان امسال میلادی در پاریس برگزار شود نیز گفت موفقیت این کنفرانس قطعی نیست. چین اولین انتشاردهنده گازهای گلخانه ای و دومین اقتصاد جهان است. چین یک کشور بزرگ نوظهور است که دیگر کشورها را نیز بدنبال خود می کشد.

به گفته وی چین دو تعهد بزرگ داده است؛ نخست اینکه خود را با تلاش ها برای مقابله با انتشار گازهای گلخانه ای هماهنگ و همه الزامات را رعایت کند. دومین اینکه بپذیرد هر پنج سال بتوانیم این تعهدات و الزامات را مورد بازنگری قرار دهیم تا از این طریق اطمینان حاصل کنیم که دمای زمین تا پایان قرن بیش از دو درجه افزایش نمی یابد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.