ده ها سرباز پس از فیر آخرین مرمی های شان کشته شدند

مسئولین محلی ولایت میدان وردک هشدار داده اند که اگر کمک نظامی فوری به محل نرسد، ولسوالی جلریز این ولایت به تصرف طالبان در خواهد آمد.

از دو روز بدینسو، صدها طالب مسلح با سلاح های سبک و سنگین بر پوسته های پولیس محلی در ولسوالی جلریز ولایت میدان وردک هجوم برده و تلفات شدید بر نیروهای امنیتی وارد کرده است.

تاکنون در این درگیری ها بیش از سی سرباز پولیس محلی کشته شده، دوازده پوسته به تصرف طالبان در آمده و ده ها سرباز دیگر زخمی و ناپدید گردیده اند.

عطاالله خوگیانی سخنگوی والی میدان وردک گفته است که صدها طالب مسلح دولت بر پوسته های پولیس محلی در ولسوالی جلریز هجوم برده اند. سربازان پولیس محلی در این ولسوالی بیش از بیست ساعت در برابر هجوم مسلحانه صدها طالب مسلح مقاومت کردند، اما پس از ختم مهمات جنگی شان از سوی دشمن کشته گردیدند. باوجود تقاضای کمک سربازان پولیس محلی در این ولسوالی از ولایت میدان وردک و کابل، هیچ کمکی به این نیروها نرسیده است.

گروه طالبان ادعا کرده اند که در حدود بیست پوسته پولیس محلی را تصرف کرده و ده ها سرباز پولیس را کشته اند.

اعضای شورای ولایتی میدان وردک دیروز در کنفرانسی مطبوعاتی در کابل از حکومت مرکزی خواست که هرچه عاجل نیروی کمکی به این ولسوالی اعزام کنند. آنها هشدار دادند که اگر نیروی کمکی به این ولسوالی اعزام نشود، ولسوالی جلریز به تصرف طالبان در خواهد امد.

هرچند مسئولین حکومتی در ولایت میدان وردک از اعزام نیروی کمکی به محل خبر داده، اما رییس شورای ولایتی میدان وردک گفته است که تاکنون هیچ نیروی کمکی به محل اعزام نشده است.

اعضای شورای ولایتی میدان وردک گفته است در صورتیکه نیروی کمکی اعزام نشود، در این ولسوالی فاجعه انسانی رخ خواهد داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.