پایگاه صهیونیستی واللا:اسراییل برای مرحله بعداز توافق هسته ای آماده می شود

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر سیاستمداران و اصحاب رسانه در آمریکا فشار وارد کرده است که حملات خود علیه توافق هسته ای بین ایران و گروه 1+5 را افزایش دهند تا شاید بتوانند مانع امضای آن شوند.

رسانه های لبنانی از جمله پایگاه خبری العهد و روزنامه الاخبار خاطرنشان کردند: همزمان با پیشرفت مذاکرات هسته ای بین جمهوری اسلامی ایران و شش قدرت بزرگ جهان، خشم صهیونیست ها به ویژه از آمریکا بیشتر شده و هر روز این کشور را به عقب نشینی و کوتاه آمدن در مقابل ایرانی ها در خصوص موضوع هسته ای متهم می کنند.

براساس این گزارش، رژِیم صهیونیستی همزمان به جنگ روانی با جامعه جهانی روی آورده و آن از سرگیری تهدید حمله نظامی علیه تاسیسات هسته ای ایران در صورت امضای توافق هسته ای است که این رژیم آن را بسیار بد خوانده است.

پایگاه صهیونیستی « واللا» فاش کرد که گادی ایزنکوت رییس ستاد ارتش اشغالگر صهیونیستی، یائیر گولان معاونش را به ریاست یک تیم ویژه منصوب کرده که ماموریت آن بررسی گزینه نظامی برای ایام بعد از توافق هسته ای بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 است.

واللا به نقل از منابع خارجی افزود: این اقدام ایرنکوت بیانگر رویکرد موجود در دستگاه امنیتی و ارتش اسراییل است.

این پایگاه صهیونیستی به نقل از یک منبع امنیتی ارشد هم نوشت: اگر توافقی با ایران صورت گیرد باید اوضاع و گزینه نظامی را بررسی کنیم.

واللا به نقل از یک مسئول ارشد در ستاد ارتش صهیونیستی هم ادعا کرده است که « این تصمیم ایزنکوت در چارچوب جنگ روانی قرار ندارد بلکه به طورجدی برای آن آماده می شویم».

این پایگاه صهیونیستی اضافه کرد: اسراییل همچنین از طریق سامانه دفاعی فعال از جمله گنبد آهنین، ، عصای سحرآمیز ، موشک های پاتریوت و حیتس برای پاسخ به حمله احتمالی ایرانی ها با صدها موشک دور برد، آماده می شود.

واللا درعین حال این سئوالات را مطرح کرده است که « آیا کابینه بنیامین نتانیاهو اصلا قادر است دستور حمله به تاسیسات هسته ای ایران بعداز امضای توافق هسته ای را صادر کند؟، آیا اسراییل بر خلاف منافع مهمترین همپیمان خود یعنی آمریکا اقدام می کند؟ و آیا درمقام عمل گزینه نظامی وجود دارد؟

به نوشته این پایگاه صهیونیستی، یک منبع امنیتی ارشد اسراییلی به نقل از موشه یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفته است: باید برای روزی که اسراییل مجبور است به تنهایی تصمیم گیری کند، به خوبی آماده شویم، اگر روشن شود، ایران توافق هسته ای را نقض کرده است ما باید برای هرگونه احتمالی آماده باشیم،آیا انتظار دارید ما باید منتظر بمانیم آمریکا چه وقت حرکت و با ایرانی ها برخورد می کند؟

واللا افزود: ایزنکوت به خوبی می داند که گزینه نظامی علیه ایران از زمانی که او رییس شعبه عملیات در ارتش اسراییل مشغول بوده ، تاکنون مطرح بوده است.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.