شلیک بی‌وقفه پلیس آمریکا به خودروی حامل نوجوانان سیاهپوست

فیلمی منتشر شده است که یک افسر پلیس آمریکا را در حال شلیک بی‌وقفه به خودروی حامل 6 نوجوان غیر مسلح نشان می‌دهد.
به نقل از پرس تی وی، نشریه «شیکاگو ریپورتر» فیلمی را منتشر کرده است که یک افسر پلیس را در حال شلیک بی‌وقفه  به خودروی حامل 6 نوجوان غیر مسلح نشان می‌دهد. این فیلم که در دسامبر 2013 ظبط شده است، «مارکو پروآنو»، افسر پلیس شیکاگو را در قسمت جنوبی شهر نشان می‌دهد که چندین بار به یک خودروی در حال حرکت با شش سرنشین نوجوان سیاهپوست شلیک می‌کند. اسناد ارائه شده در دادگاه نشان می‌دهد دونفر از این نوجوانان مورد اصابت گلوله قرار گرفتند. 
اندرو برمن، یک قاضی بازنشسته محلی، که ریاست یکی از دادگاههای برگزار شده در این مورد را بر عهده داشت، اظهار داشت: « من جنایت‌های هولناک و تکان دهنده زیادی را دیده‌ام ولی این جنایت در کل نگران کننده است.» وی می‌افزاید اگر آن نوجوانان سفید پوست بودند، هرگز به آنان شلیک نمی‌شد. پروآنو تاکنون چندین بار متهم به توسل به زور و خشونت بیش از حد در بین سالهای 2011 تا 2015 شده است؛ ولی این اولین باریست که یک شکایت رسمی علیه اومطرح شده است.
اداره پلیس آمریکا، همواره بدلیل توسل به خشونت بیش از حد علیه سیاهپوستان که در برخی موارد به کشته شدن آنها نیز منجر شده در معرض انتقاد بوده است. تاکنون تظاهرات زیادی در شهرهای این کشور علیه بی‌رحمی پلیس و اجرا نشدن عدالت در مورد آنها انجام شده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.