از سرمایه گذاران چینی در هرات دعوت شد

اصیل الدین جامی سرپرست مقام ولایت هرات از تجار و بخش خصوصی کشور چین دعوت کرد تا در بخش های صنعت، معادن و زراعت ولایت هرات سرمایه گذاری نمایند.

محترم جامی که با خبرنگاران کشور چین صحبت می کرد اظهار داشت نقش کشور چین در انکشاف اقتصادی و تقویت صنعت ولایت هرات بعنوان قطب صنعتی کشور حایز اهمیت است.

در حالی که رییس جمهور کشور در سفر اخیر خود به کشور چین، فرصت های اقتصادی و صنعتی ولایت هرات را به متشبثین کشور چین به معرفی گرفته بود و قرار است در آینده نزدیک ولایت هرات با یکی از شهرهای صنعتی کشور چین نیز خواهر خوانده شود.

سرپرست مقام ولایت گفت: در نتیجه توجه شخص رییس جمهور بزودی شهر هرات با یکی از شهرهای چین خواهر خوانده می شود و اقدام عملی در این زمینه آغاز شده است.

وی از سرمایه گذاران چینی خواهان سرمایه گذاری در این ولایت شد و برقراری تجارت و احیای راه ابریشم را در تقویت روابط اقتصادی بین دو کشور مهم دانست.

بگفته محترم جامی حکومت وحدت ملی علاقمند به توسعه روابط باکشور چین است و تجار ولایت هرات نیز از افزایش سرمایه گذاری و تبادلات تجارتی استقبال می نمایند. وی در بخشی از این مصاحبه اعلام کرد که تنوع در کشت زراعت در هرات سبب محدود شدن کشت مواد مخدر در این ولایت شده است.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.