مجلس نمایندگان خواهان تکمیل کابینه شدند

در جلسه ای که به ریاست عبدالرووف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان برگزار گردید، اعضای مجلس نمایندگان عدم تکمیل کابینه را باعث مشکلات گسترده در کشور خواندند و از مقام های مسوول خواستند تا به روند سرپرستی خاتمه بخشند و نامزد وزرای باقیمانده را معرفی و نیز هر چه زودتر والیان جدید را در ولایات کشور مقر کنند.

وکلا همچنان خاطر نشان ساختند که دولت وحدت ملی تا اکنون در تشکیل کامل حکومت که از اولویت کاری هر نظام محسوب می گردد، موفق نشده است و این روند، باعث بی اعتمادی جامعه جهانی و مردم افغانستان نسبت به دولت جدید شده است.

با این همه شماری از اعضای مجلس، موجودیت ناامنی در برخی ولایات را نگران کننده خواندند و علاوه کردند که فقر و بیکاری و بی تفاوتی سرپرستان در قبال وظایف شان، نگرانی های مردم را مضاعف ساخته است.

در همین حال شماری از اعضای مجلس روند مصالحه با مخالفان دولت را مبهم خواندند و از دولت خواستند تا برنامه های صلح را با مردم افغانستان به خصوص شورای ملی را مطلع سازند؛ در غیر آن هر گونه معاملات پشت پرده، باعث افزایش تنش و ناکامی تحقق داعیه صلح خواهد شد.

برخی اعضای مجلس با تاکید بر حفظ دستاوردهای کنونی، چگونگی امتیاز دهی به مخالفین و شفافیت در روند مذاکره با مخالفان را پرسش برانگیز خواندند و افزودند که باید در این مورد از مشاور شورای امنیت ملی توضیحات خواسته شود.

در جلسه، از سالروز قیام بیست و چهارم حوت مردم هرات در برابر تجاوز قشون سرخ شوری سابق نیز یاد بود به عمل آمده، این روز به مثابه روز رستاخیز ملی و ایستادگی در برابر ظلم و تجاوز مورد قدردانی قرار داده شد و برای تمامی شهدای این قیام، بهشت برین از بارگاه ایزد منان استدعا گردید.

رییس مجلس نمایندگان تاخیر در معرفی اعضای حکومت را خلاف قانون، غیر منصفانه و نگران کننده خواند و از حکومت خواست تا از چگونگی روند صلح، نمایندگان مردم در مجلس نمایندگان را نیز آگاه سازند.

وی همچنان از حکومت خواست تا در رهایی سی و یک شهروند اسیر شده، تلاش های جدی را به خرج دهد. در ادامه، مطابق پیشنهاد اعضای مجلس، موضوع رسیدگی به مشکلات محصلان از ناحیه تبدیلی در برنامه فوری مجلس گرفته شد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.