در فصل بهار، طالبان از ولایات جنوب و شرق افغانستان، حذف می شوند

بهار قدم به قدم نزدیک می شود، بهاری که مخالفان مسلح به حملات تروریستی شان شدت خواهند بخشید و از سویی هم، برای نیروهای امنیتی افغان سرنوشت ساز خوانده می شود.

این نخستین بهاری است که نیروهای افغان به تنهایی در برابر گروه های تروریستی می رزمند؛ اما به گفته وزارت امور داخله، تمام آمادگی های برای تامین امنیت در بهار پیش رو و سرکوبی گروه های تروریستی، در فصل زمستان روی دست گرفته شده بود.
به همین منظور؛ سخنگوی وزارت امور داخله از کاهش سطح تهدیدهای امنیتی در ولایت های نسبتا ناامن افغانستان سخن می زند.
صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله به خبرگزاری جمهور می گوید که عملیات های مستقلانه نیروهای امنیتی برای مهار کردن تهدیدهای امنیتی در مناطق جنوب و شرق افغانستان شدت بخشیده است.
آقای صدیقی تاکید می کند که راه اندازی این عملیات ها به منظور جلوگیری از فعالیت های گروه طالبان و سایر گروه های تروریستی دیگر در افغانستان راه اندازی شده تا امنیت در بهار پیش رو تامین شود.
سخنگوی وزارت امور داخله اطمینان داد که بهار سال جاری، امنیت در سراسر کشور بهتر از سال های گذشته از سوی نیروهای امنیتی افغان تامین خواهد شد.
این مقام وزارت امورداخله عنوان کرد: در ولایت های جنوب و شرق افغانستان تاکنون ده ها عملیات انجام شده که در حال حاضر، ۱۵ عملیات در هفت ولایت افغانستان جریان دارد و دامنه این گونه عملیات های مستقل در ولایت های نسبتا ناامن گسترش می یابد.
عملیات ذوالفقار؛ از بزرگترین عملیات هایی بوده است که پس از ختم ماموریت ناتو، نیروهای امنیتی افغان به تجربه گرفته، به گونه مستقلانه در ولایت هلمند راه اندازی کرد که وزارت امور داخله به شدت از موفق بودن این عملیات ابراز خوشبینی کرد.
عملیات ذوالفقار در ولسوالی سنگین، مارجه و سایر ولسوالی های دیگر این ولایت راه اندازی شد و این عملیات در حالی به ولایت هلمند راه اندازی می شود که این ولایت همه ساله با شروع فصل بهار، به شدت ناامن می شود.
در این عملیات، صدها شورشی از سوی نیروهای امنیتی افغان کشته شده اند؛ اما فقط یک سرباز پولیس کشته و چهار سرباز دیگر زخمی شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.