سامانه دفاع موشکی بالستیک ناتو علیه ایران و کره شمالی نصب شده است

یک مقام نظامی آمریکا از استقرار سامانه موشکی بالستیک ناتو به منظور مقابله با کشورهایی نظیر ایران و کره شمالی خبر داد .

یک مقام ارشد در ارتش آمریکا در سخنانی مدعی شد  : سامانه دفاع موشکی بالستیک ناتو به منظور دفاع از هم پیمانان آمریکا در برابر تهدید تعداد محدودی از گروه ها یا کشورهای نافرمان (!) مانند ایران و کره شمالی است و نه روسیه .


رز گاتمولر ، معاون وزیردر امور کنترل سلاح و امنیت بین المللی در سخنرانی خوددر رومانی در  افزود : این سامانه برای هدف قرار دادن روسیه مستقر نشده و تنها وظیفه آن تامین امنیت و ثبات در منطقه است .ظرفیت های محدود این سامانه دفاع موشکی بالستیک قادر به تهدید نیروهای هسته ای استراتژیک روسیه و نیز ثبات استراتژیک منطقه نیست .


این مقام نظامی آمریکایی تصریح کرد : به گفته مقامات ارشد ارتش آمریکا این سامانه دارای برد و توانمندی محدود بوده و تنها به منظور حمایت از کشورهای هم پیمان آمریکا در منطقه و در برابر هرگونه تهدید احتمالی از سوی کشورهایی مانند ایران وکره شمالی نصب شده است . این سامانه هیچ اثری بر روسیه ندارد .


وی خاطرنشان کرد : ازنظر فنی هیچیک از سامانه های موشکی ناتو و آمریکا قادر به مقابله با موشک های بالستیک قاره پیمای روسی نبوده و حتی نمی تواند به حدود 1600 کلاهک اتمی این موشک ها نزدیک شود .


گفتنی است رومانی ، ترکیه ، لهستان و اسپانیا از جمله کشورهایی هستند که سامانه دفاع موشکی بالستیک ناتو در آنها مستقر شده است .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.