داکتر عبدالله: نظام انتخابات را اصلاح می‌کنیم

داکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه حکومت گفت که اصلاح نظام انتخاباتی باعث مستحکم شدن پایه‌های دولت می‌گردد. وی افزود فردا مشاور امنیت ملی پاکستان به کابل می‌آید و در مورد مشکلات سرحدی با وی صحبت خواهند کرد.

داکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه حکومت گفت که اصلاح نظام انتخاباتی باعث مستحکم شدن پایه‌های دولت می‌گردد.
او افزود که اصلاحات در اداره و نظام، مراعات قانون، مبارزه با فساد، تامین امنیت، عدالت از تعهدات حکومت وحدت ملی است و مردم هم خواهان عملی شدن تعهدات دولت در این موارد هستند.
رئیس اجرائیه گفت: «یکی از اصلاحاتی را که وعده کردیم، اصلاح نظام انتخاباتی در کشور بوده است و این یک تعهد اساسی ماست تا یک تهداب بسیار مستحکم برای ثبات در کشور گذاشته شود و برای اینکه افغانستان به چالش‌های که قبلا مواجه بوده به آن مواجه نشود».
آقای عبدالله، افزود که اصلاحات در نظام انتخاباتی یک قدم بزرگ برای اطمینان و اعتماد مردم در روند مردم سالاری و روند حق تعین سرنوشت توسط مردم خواهد بود.
او گفت که انتخابات شوراهای ولسوالی و پارلمانی در پیش رو است و ابراز امیدواری نمود تا اصلاح نظام انتخاباتی سبب استحکام هر چه بیشتر پایه‌های دولت گردد و اصلاح نظام انتخاباتی یک قدمی به طرف جلو و آینده بهتر باشد.
رئیس اجرائیه گفت: «انتخابات پارلمانی برگزار می‌گردد و در پارلمان نمایندگانی داشته باشیم که هدف اصلی‌شان خدمت مردم باشد و تکلیف بزرگان قوم کم می‌شود».
آقای عبدالله، افزود که بزرگان قوم جای خود را دارند اما در چوکات دولت نقش نمایندگان در پارلمان مساله اساسی است.
او گفت که کوشش می‌گردد که انتخابات به صورت بهتر آن برگزار گردد و مردم با اعتماد در انتخابات اشتراک کنند.
قبل از اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری، عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی توافق نموده بودند که در خلال یک سال اصلاحات بنیادی را در نظام انتخاباتی به هدف بهبود نارسایی‌های انتخابات گذشته اتخاذ می‌نمایند.
نمایندگان مردم ننگرهار از مشکلات‌شان در موارد مختلف از جمله نا‌امنی، جنگلات کنر و راکت پراکنی از آن سوی مرز و مشکلات سرحدی صحبت کرده و از رئیس اجرائیه خواهان اقدامات در این موارد شدند.
عبدالله عبدالله، افزود که فردا مشاور امنیت ملی پاکستان به کابل می‌آید و در مورد مشکلات سرحدی با وی صحبت خواهند کرد.
او گفت که موضوع بورس‌های تحصیلی و جنگلات کنر را در جلسه آینده شورای وزیران مطرح و درمورد اقداماتی را با مشوره به مسئولین مربوطه خواهند نمود.
او گفت: «ما متعهد هستیم به اینکه پیوند دایمی را از طریق نهادینه کردن مردم سالاری و تقویه نهادهای ملی بین مردم و این اداره ایجاد کنیم».
رئیس اجرائیه گفت که دروازه‌های نظام موجود به روی مردم باز خواهد بود و به مشکلات مردم گوش فرا داده می‌شود و آنچه که به مردم وعده داده شده است مردم شاهد عملی شدن آن خواهند بود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.