برکناری چهار مقام محلی جوزجان، در پی ناامنی های اخیر

چهار تن از مسوولان محلی ولسوالی آقچه ولایت جوزجان از وظایف شان بر کنار شدند.

بایمراد "قوینلی" والی ولایت جوزجان، این چهار تن را شامل ولسوال، فرمانده پولیس، آمر امنیت و آمر جنایی خواند که به اتهام کم کاری، ناتوانی در تامین امنیت مردم و عدم هماهنگی در کارهای شان از وظایف خود بر کنار شده و افراد جدیدی بجای آنان تعیین گردیده اند.
صدها تن ازمردم این ولسوالی با تجمع در مسجد جامع شبرغان، در اعتراض به آنچه بدرفتاری نیروهای خیزش محلی می خوانند؛ دست به تظاهرات زدند، آنان مدعی هستند که این نیروها دست به آزار و اذیت مردم زده و نسبت به علمای دینی بر خورد توهین آمیز داشته اند.
دو تن از علمای دینی بنام های مولوی سید هاشمی و مولوی محمد الله چندی پیش توسط افرادی که گفته می شود از افراد مربوط به نیروهای خیزش مردمی هستند، لت و کوب شدند.
احمد قل ولسوال آقچه ضمن تایید بر کناری خودش از وظیفه، لت و کوب شدن مولوی هارا نیز تایید می کند؛ اما نمی داند که این دو شخص توسط پولیس مورد لت و کوب قرار گرفته اند یا بوسیله نیروهای خیزش مردمی.
اما یکی از تظاهر کنندگان شخص ضارب را بنام "مرتاض" و فرمانده نیروهای خیزش مردمی در این ولسوالی معرفی نمود. وی افزود این شخص هر کس را که دلش بخواهد مورد آزار و اذیت قرار داده و شبها وارد خانه های مردم گردیده و از آنها پول می گیرد.
اعتراض کنندگان تهدید کردند اگر به خواسته های آنان مبنی بر خلع سلاح افراد موسوم به "خیزش مردمی" پاسخ مثبت داده نشود، آنان دست به تظاهرات گسترده خواهند زد.
ولایت جوزجان به حیث پایتخت قومی ژنرال دوستم، رهبر ترکتباران شمال، از امنیت خوبی برخوردار بود؛ اما در این اواخر وضعیت امنیتی آن بسیار خراب شده و بیشتر ولسوالی های آن زیر کنترول و یا تهدید مستقیم طالبان قرار دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.