لاوروف: کاروان بشردوستانه جدیدی به اوکراین اعزام می‌کنیم

وزیر خارجه روسیه با انتقاد از اقدامات اوکراین در شرق این کشور گفت که تمامی کامیون‌های کمک‌های بشردوستانه کنترل شده و در مسیر بازگشت هستند.

 به نقل از  شبکه خبری راشاتودی، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه کنترل شده‌اند و  همه آنها در راه بازگشت به روسیه هستند و اعزام کاروان جدیدی از این کمک ها به مقصد شرق اوکراین در چند روز آینده در دستور کار قرار دارد و این موضوع به اطلاع صلیب‌سرخ جهانی رسیده است.

وی همچنین گفت که صلیب‌سرخ جهانی  به مواردی از اقدام اوکراین در هدف قرار دادن اهداف انسانی دست یافته است که اقدامی تصادفی نیست.

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت که خرابی‌های مربوط به زیر ساخت‌های انسانی در شرق اوکراین را نمی‌توان به صورت کلی تصادفی و یا در نتیجه آتش سوزی دانست.

بنابر اعلام وزیر خارجه روسیه، این کشور همچنین راهکاری را جستجو می‌کند که به وسیله آن کمک های بشردوستانه را در قالب اتحادیه‌ای اوکراین بفرستد و گمان می‌رود که التحادیه اروپا و اوکراین با این اقدام موافقت کنند.

لاوروف در ادامه گفت که کشورش آمادگی دارد تا درباره شرایط اوکراین هم در به صورت مستقیم و هم مانند نشست ماه گذشته در نورماندی گفت‌وگو کند.

وی همچنین از امکان دیدار «ولادیمیر پوتین» و «پترو پروشنکو» روسای جمهور روسیه و اوکراین در ۲۶ آگوست (۴ شهریور ماه )در مینسک خبر داد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.