آمادگی «دوشنبه» برای میزبانی از سران شانگهای+تصاویر

تاجیکستان این روزهای آماده پذیرایی از مقامات عالیرتبه کشورهای عضو و ناظر شانگهای در نشست سالانه این سازمان مهم منطقه‌ای می‌شود.
 کمتر از سه هفته دیگر، دوشنبه میزبان چهاردهمین نشست سران شانگهای خواهد بود و بدین منظور، شهرداری دوشنبه از ماه‌ها قبل مشغول آماده سازی برخی اماکن برای پذیرایی از میهمانان عالی‌رتبه کشورهای خارجی است.

 در همین حال، «محمد یوسف شادی‌اف» سخنگوی فرودگاه بین‌المللی «دوشنبه» به خبرنگار فارس گفت: یک هفته پیش از آغاز زمان ورود هیئت‌های عالی رتبه شرکت‌کننده به تاجیکستان، ترمینال جدید فرودگاه دوشنبه، در مراسمی با حضور رئیس جمهوری تاجیکستان افتتاح خواهد شد.

وی افزود: این طرح از سوی شرکت فرانسوی Vinci S.A با سرمایه بیش از 30 میلیون دلاری در مدت 8 سال به اجرا درآمد.

همچنین عملیات ساخت و تزیین هتل 5 ستاره‌دار «شیراتون» به پایان رسیده و تا چند روز آینده آماده برگزاری مراسم افتتاح خواهد شد.

«شوکت سعید اف» سخنگوی شهرداری دوشنبه نیز احداث این هتل را بخش مهمی از برنامه میزبانی از روسای جمهور کشورهای عضو شانگهای برشمرد.

وی گفت: این هتل به مساحت 24 هزار متر مربع با هزینه 55 میلیون دلار از سوی شرکت هندی «CHL International»  احداث شده که شامل 15 طبقه و از جمله 2 طبقه زیرزمینی است.

وی افزود:  هتل «شیراتون» دارای 147 اتاق بوده و 179 مهمان دعوت شده به نشست سازمان همکاری شانگهای از نخستین مشتریان آن خواهند بود.

به گفته وی، یکی از طبقه‌های این هتل که در خیابان «عینی» در مرکز دوشنبه واقع است برای اقامت چند رئیس جمهور اختصاص داده شده‌ است.

همچنین گفته می‌شود، مرکز فرهنگی و تفریحی «تخت نوروز» نیز از دیگر تاسیسات ویژه در چارچوب برنامه میزبانی سران شانگهای خواهد بود که آماده بهره‌برداری شده است.

اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای 11 و 12 سپتامبر 20 و 21 شهریور برگزار می‌شود.

روسای جمهوری چین، روسیه، قرقیزستان، ازبکستان، قزاقستان، ایران، مغولستان، ترکمنستان، مقامات عالی رتبه، هند، پاکستان و افغانستان از جمله شرکت کنندگان و مهمانان دعوت‌ شده به این نشست عنوان شده‌اند.

در 14 سال موجودیت سازمان همکاری شانگهای، تاجیکستان برای دومین بار میزبان اجلاس سران این نهاد منطقه‌ای شده است.

در سال 2008 نیز نشست مقامات عالی رتبه کشورهای عضو این سازمان در شهر دوشنبه برگزار شده بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.