واکنش کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان به میانجیگری سازمان ملل

کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی افغانستان به موافقت رییس جمهوری این کشور در زمینه میانجیگری سازمان ملل متحد برای حل مشکلات انتخاباتی افغانستان واکنش نشان داد.

نادر محسنی، سخنگوی کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی افغانستان اعلام کرد، میانجیگری سازمان ملل در روند انتخابان اخیر ریاست جمهوری این کشور به حل بحران جاری در این زمینه کمک نخواهد کرد.
وی افزود، سازمان ملل یا نهادهای دیگر، با وجود کمیسیون های انتخاباتی نمی توانند در روند انتخابات افغانستان دخالت کنند.
محسنی تصریح کرد، واگذار کردن روند انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به سازمان ملل به گونه ای که نهادهای انتخاباتی این کشور نادیده گرفته شود، به نفع ثبات و دموکراسی در افغانستان نیست.
حامد کرزی، رییس جمهوری افغانستان روز جمعه با درخواست عبدالله عبدالله، نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور برای تشکیل کمیته ویژه ای با حضور نماینده سازمان ملل برای حل مشکلات انتخاباتی این کشور موافقت کرد.
عبدالله عبدالله که کمیسیون های انتخاباتی افغانستان را به مشارکت در تقلب متهم کرده و روابط خود را با این کمیسیون ها به حالت تعلیق درآورده است، خواستار تشکیل کمیته ویژه ای متشکل از نمایندگان هر دو نامزد ریاست جمهوری و نماینده سازمان ملل در افغانستان شد تا مشکلات انتخاباتی را مورد بررسی قرار دهد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.