درخواست دمشق از شورای امنیت برای توقف همکاری‌ با تروریست‌ها

ابراهیم الجعفری، نماینده سوریه در سازمان ملل، ارسال هرگونه «کمک‌» به مخالفان بدون هماهنگی با دولت سوریه را «همکاری با تروریست‌ها» خواند و خواستار توقف این روند شد.

 به نقل از پایگاه خبری روزنامه «رأی‌الیوم»، ابراهیم جعفری نماینده سوریه در سازمان ملل، طی نامه‌ای به اعضای 15 گانه شورای امنیت سازمان ملل از آن‌ها خواست تا در عبور هرگونه کاروان‌های بشر دوستانه از مرزهای سوریه، ابتدا با دولت این کشور هماهنگی به عمل آید.

در این نامه که به امضای چند تن از حقوقدانان سوری و عربی رسیده، آمده است: «ارائه کمک‌های بشر دوستانه با هماهنگی تروریست‌های سوریه و بدون هماهنگی با دولت این کشور تفاوتی با تجاوز به خاک سوریه ندارد».

در طی چند هفته گذشته، صحبت‌هایی مبنی بر عبور کاروان‌هایی از مرزهای ترکیه، عراق و اردن به مقصد سوریه که کاروان‌های بشردوستانه نامیده می‌شود، در شورای امنیت سازمان ملل شکل گرفته است.

دولت‌های غربی، استفاده از بند 7 منشور سازمان ملل را برای حمایت از این کاروان‌ها بعید ندانسته‌اند. این بند به استفاده از زور و مجازات‌های جانبی در جهت حمایت از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، اشاره دارد و نشان می‌دهد که این مبالغ در جاهایی دیگر و به اسم آوارگان سوری هزینه می‌شود.

ادعای دولت‌های غربی مبنی بر ارسال ملیون‌ها دلار کمک‌های بشر دوستانه به سوریه در حالی است که دولت سوریه سؤال جدی در مورد مقصد این هزینه‌ها دارد. کمک‌هایی که هیچ تأثیری بر وضع زندگی آوارگان نگداشته است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.