حضور برزیل در میز مذاکرات دولت ونزوئلا با اپوزیسیون این کشور

وزارت خارجه برزیل از شرکت وزیر این کشور در مذاکرات دولت ونزوئلا با اپوزیسیون این کشور خبر داد، همچنین اعلام کرد که همتای اکوادوری و کلمبیایی نیز در این مذاکرات حضور خواهند داشت.

 اتحادیه اوناسور از دولت و اپوزیسیون ونزوئلا خواست با شرکت در این مذاکرات به یک توافق مبنی بر ایجاد صلح و ثبات در کشور دست یابند.

وزیر امور خارجه برزیل، لوئیس آلبرتو فیگوایردو امروز برای شرکت در این مذاکرات به ونزوئلا می‌رسد.

خبرگزاری «تله‌سور» در این خصوص نوشت: میز مذاکرات بین دولت ونزوئلا و اپوزیسیون این کشور تحت حمایت و نظارت اتحادیه کشورهای آمریکای جنوبی (اوناسور) می‌باشد.

وزارت امور خارجه برزیل از اقامت وزیر امور خارجه خود، فیگوایردو در کاراکاس پایتخت ونزوئلا تا روز دوشنبه خبر داد.

انتظار می‌رود که وزرای امور خارجه کلمبیا و اکوادور نیز تا دوشنبه در کاراکاس حضور داشته باشند.

این سه وزیر امور خارجه آمریکای لاتین به منظور نشان دادن حسن نیت اتحادیه اوناسور در این مذاکرات حضور می‌یابند.

تصمیم برقراری این مذاکرات از ماه آوریل از سوی نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا آغاز شده بود اما از سوی اپوزیسیون این کشور متوقف شد.

رمون گیرمو، رهبر مخالفان دولت ونزوئلا گفت: نمایندگان خود را برای شرکت در کمیسیون حقیقت‌یابی که به بررسی اعمال خشونت‌آمیزی که از اوایل ماه فوریه در این کشور رخ داده می‌پردازد، ارسال نخواهد کرد.

کشورهای منطقه آمریکای لاتین مخالفت خود را از خشونت‌های موجود در ونزوئلا نشان دادند و خواستار ادامه مذاکرات دولت ونزوئلا با اپوزیسیون شدند.

میانجی‌گری اتحادیه اوناسور از زمانی که فعالیت‌های خشونت آمیز و خرابکاری‌ها توسط مخالفان سیاسی دولت ونزوئلا ادامه یافت و تشدید شد، آغاز گردید.

تاکنون خشونت‌های اپوزیسیون دولت ونزوئلا تقریباً 42 کشته و بیش از 800 زخمی به جای گذاشته است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.