داکتر عبدالله: پیشتاز رقابت انتخابات من هستم!

بنابر اعلام ستاد انتخابات ریاست جمهوری و بر اساس آرای شمارش شده، پیشتاز رقابت‌های انتخاباتی هستم. این در حالی است که نتیجه اولیه انتخابات در هشتم ثور و نتیجه نهایی 23 جوزا اعلام خواهد شد

رییس جمهور کرزی برگزاری موفقیت آمیز انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی را به همه مردم تبریک گفت.

محتمر حامد کرزی ساعتی پیش با صدور پیامی به مناسبت انتخابات ریاست جمهوری امروز شنبه اعلام کرد: ملت افغانستان، نمایش بزرگ مردم سالاری را به جهانیان نشان دادند. آنها در هوای سرد و بارانی و در سایه تهدیدهای امنیتی به پای صندوقهای رای رفتند و کشورشان را سربلند و کامیاب کردند.

رییس جمهور تاکید کرد: نیروهای امنیتی و ادارات کشور هم وطن دوستی خود را ثابت کردند که جای تقدیر و تشکر دارد. مردم نیز در ماههای اخیر با حفظ اخلاق و فرهنگ صلح در مبارزات انتخاباتی شرکت کردند و انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی، برگ زرین دیگری را در تاریخ افغانستان ثبت کرد.

در همین راستا داکتر عبدالله عبدالله، نامزد ریاست جمهوری کشور نیز در نشست خبری اعلام کرد: بنابر اعلام ستاد انتخابات ریاست جمهوری و بر اساس آرای شمارش شده، پیشتاز رقابت‌های انتخاباتی هستم. این در حالی است که نتیجه اولیه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی در هشتم ثور و نتیجه نهایی 23 جوزا اعلام خواهد شد.

وی اعلام کرد: در ولایات مختلف کشور تا این لحظه بیشترین آراء را کسب کرده است که بیشترین درصد آرا مربوط به زنان می باشد که با حضور در صف های طویل انتخابات ریاست جمهوری حمایت خود را از عبدالله عبدالله اعلام کردند.

در این دوره از رقابت های انتخابات ریاست جمهوری زنان نقش پر رنگی را داشته و ساعتها پیش از آغاز زمان رای گیری در صف های طولانی منتظر دریافت برگه رای خود بودند.

محترم احمد یوسف نورستانی رییس کمیسیون انتخابات میزان مشارکت را 58 درصد اعلام کرد و گفت: میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری هفت میلیون نفر از 12 میلیون واجد شرایط شرکت در انتخابات یا 58 درصد بوده است.

باید باری دیگر متذکر شد که این اولین بار در تاریخ افغانستان است که مردم در انتخابات شرکت می کنند و جایگزین حامد کرزی را انتخاب می کنند. این اولین بار است قدرت از طریق صندوق انتخابات انتقال پیدا می کند. برخی می گفتند میزان مشارکت در انتخابات ضعیف است اما به عینه مشاهده شد که حضور مردم بسیار پررنگ بود. ناظران بین المللی و محلی بر انتخابات نظارت دارند و می گویند از میزان حضور مردم و روند انتخابات راضی هستند. کمیسیون انتخابات نیز به همه مردم قول داده است که اجازه نمی دهد در این انتخابات تقلب شود.

عبدالله عبدالله، محمدداوود سلطان‌ زوی، اشرف غنی احمدزی، زلمی رسول، عبدالرب رسول سیاف، گل آقا شیرزی، قطب ‎الدین هلال و هدایت امین ارسلا نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بودند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.