شورای اخوت اسلامی هرات، از میلاد پیامر بزرگوار اسلام (ص) تجلیل کرد

در این همایش که صدها تن از علما، استادان دانشگاه و دانشجویان شرکت داشتند؛ گفته شد که اخوت و برادری میان مسلمانان، می تواند تا امت اسلامی را از هرگونه خطری نجات داده و این اجتماع بزرگ را به پیشرفت بالاتری برساند.

شورای اخوت اسلامی ولایت هرات در یک محفل بزرگ و باشکوه، از هفته وحدت و فرا رسیدن سالروز میلاد پیامبر خوبی ها، حضرت محمد مصطفی (ص) تجلیل به عمل آورد.
به گزارش خبرگزاری جمهور؛ در این همایش که صدها تن از علما، استادان دانشگاه و دانشجویان شرکت داشتند؛ گفته شد که اخوت و برادری میان مسلمانان، می تواند تا امت اسلامی را از هرگونه خطری نجات داده و این اجتماع بزرگ را به پیشرفت بالاتری برساند.
مولوی سیداحمد آخوندزاده، رییس شورای اخوت اسلامی ولایت هرات در محفل گفت: امروزه شیعه و سنی دارای دشمن مشترک بوده و این دشمن تنها با اسلام مقابله خواهد کرد.
بر اساس گفته های وی؛ نبی مکرم اسلام (ص) همواره تمام مردم جهان را به یکی شدن و یکپارچگی دعوت کرده اند و اخوت و وحدت اسلامی، یگانه راه شکست دشمنان اسلام می باشد.
رییس شورای اخوت اسلامی ولایت هرات همچنین افزود: " دین اسلام، دین یکی شدن تمامی انسان ها در زیر چتر منشور راستین الهی می باشد و قبل از هر چیز، می بایست پیروان این مکتب، از اختلافات و نفاق میان خود جلوگیری کنند".
در جایی دیگر از این محفل؛ حجت الاسلام و المسلمین عزیزالله نجفی، عضو هیات رهبری شورای اخوت ولایت هرات و نماینده مردم در شورای ولایتی بیان داشت که برای دستیابی به وحدت و برادری، می بایستی در ابتدا موانع این هدف را پیدا کرد و دانست که چه حلقاتی قصد دارند تا تفرقه را در میان امت اسلامی به وجود آورند.
بنا بر گفته های وی؛ مهمترین وجیبه ی مسلمانان در وضعیت فعلی، وحدت است و این باید از جامه ی شعار بیرون شده و وارد چهره ی عملی گردد.
بنا بر گفته های مسوولان شورای اخوت اسلامی ولایت هرات؛ نسبت به سالهای گذشته، وحدت میان مذاهب اسلامی در کشورمان بیشتر شده و این برگرفته از حس هم پذیری و تلاش مسوولان ارشد شورای اخوت اسلامی در مرکز می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.