شمار بازداشت شدگان به اتهام فساد اقتصادی در ترکیه به 52 نفر رسید

آنکارا- پلیس مبارزه با فساد مالی ترکیه در عملیاتی در استانبول و آنکارا 52 تن از نزدیکان به دولت ˈ رجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه را بازداشت کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، پلیس مبارزه با فساد مالی ترکیه دیروز در عملیاتی در استانبول و آنکارا 52 تن را به اتهام فساد اقتصادی و سوء استفاده در مناقصه های دولتی بازداشت کرد که چند تن از بازرگانان و فعالان معروف اقتصادی ترکیه و فرزندان وزرای کشور ، اقتصاد و شهرسازی ترکیه در میان بازداشت شدگان هستند.

بر اساس آخرین گزارش ها مصطفی دمیر شهردار منطقه فاتح در استانبول ، سلیمان ارسلان مدیر کل هالک بانک ( بانک خلق) ترکیه و همسر وی ، مسعود پکتاش دبیر کل سابق شهرداری استانبول ، رئیس دفتر وزیر اقتصاد ترکیه ، چند تن از مشاوران وزیران اقتصاد ، محیط زیست و شهرسازی ترکیه و یکی از مدیران کل وزارت محیط زیست و شهرسازی ترکیه نیز در میان بازداشت شدگان هستند.

عملیات پلیس مبارزه با فساد مالی ترکیه به دستور دادستانی استانبول آغاز شد.

به صورت همزمان بیست مکان مختلف در استانبول و آنکارا هدف یورش نیروهای پلیس قرار گرفت.

دادستانی استانبول دستور بازداشت 7 تن دیگر را نیز صادر کرده است.

امید اوران معاون حزب جمهوریخواه خلق بزرگترین حزب مخالف در مجلس ترکیه دیروز با تقدیم نامه ای به ریاست مجلس ترکیه خواهان پاسخگویی اردوغان در مورد ادعای سوء استفاده مالی فرزندان سه تن از وزرایش شد.

امید اوران در نامه خود با تاکید بر اینکه اگر این حادثه در یک کشور اروپایی اتفاق می افتاد ، تخست وزیر آن کشور استعفا می داد ، افزود: فرزندان سه وزیر از یک سال پیش تحت تعقیب بوده اند و مکالمات تلفنی آنان از سوی پلیس شنود می شده است آیا نخست وزیر از این امر اطلاع داشت واگر مطلع بود چه اقدامی کرده است.

برخی از منابع خبری مدعی شدند که این عملیات از سوی افرادی در داخل دولت که هوادار طریقت نور و جماعت فتح الله گولن می باشند ، صورت گرفته است.

جماعت فتح الله گولن که از ده سال پیش از دولت اردوغان حمایت می کرد اخیرا با دولت اردوغان دچار اختلاف شده است.

هاکان شوکور آقای گل و نماینده مجلس و پرفسورادریس بال نماینده مجلس از حزب اردوغان که طرفدار فتح الله گولن هستند از حزب حاکم عدالت و توسعه استعفا داده اند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.