اخضر ابراهیمی فرستاده ویژه بین المللی در سوریه وارد کویت شد

اخضر ابراهیمی فرستاده ویژه بین المللی در سوریه روز دوشنبه در چارچوب سفری منطقه ای برای فراهم کردن مقدمات برگزاری نشست "ژنو2" که پیش بینی می شود ماه نوامبر برگزار شود وارد کویت شد.

  به نقل ازخبرگزاری شین هوا  ، خبرگزاری کونای کویت با اعلام این خبر افزود : ابراهیمی در سفر به کویت درباره دومین نشست برای حمایت از اوضاع انسانی در سوریه که ژانویه آینده به میزبانی کویت برگزار خواهد شد گفتگو خواهد کرد. نشست اول نیز ژانویه گذشته به میزبانی کویت برگزار شده بود. 
شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت نیز از میزبانی این نشست در تلاش برای تامین کمکهای بشردوستانه برای آوارگان سوری استقبال کرده است. 
 خالد الجارالله معاون وزیر امور خارجه کویت یکشنبه گفته بود سازمان ملل متحد امیدوار است در این نشست چهار میلیارد دلار جمع آوری شود. 
وی درباره سفر ابراهیمی به کویت نیز گفت : کویت از تلاشهای این فرستاده بین المللی در امور سوریه قدردانی می کند ، ما دیدگاه او را خواهیم شنید و او نیز در دیدار با امیر کویت دیدگاه کویت را در این خصوص خواهد شنید.
ابراهیمی در این سفر منطقه ای خود که از مصر آغاز شده است به عراق نیز سفر کرد و افزایش تلاشها برای دستیابی به راه حل سیاسی بحران سوریه را خواستار شد. وی ابراز امیدواری کرد نشست "ژنو2" اواخر ماه آینده برگزار شود. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.