۱۵ طالب در غور به دولت پیوست

آنان می گویند که این افراد از مناطق شمالی ولایت غور می باشند و پیش از این، در شمار زیادی از واقعات بر علیه دولت تحرکاتی را داشته اند.

مسوولان محلی ولایت غور از پیوستن ۱۵ تن از طالبان به برنامه ی صلح در این ولایت خبر می دهند.
آنان می گویند که این افراد از مناطق شمالی ولایت غور می باشند و پیش از این، در شمار زیادی از واقعات بر علیه دولت تحرکاتی را داشته اند.
غلام رسول مبین، مسوول دبیرخانه کمیته صلح ولایتی غور به جمهورنیوز گفت: " این گروه ۱۵ نفری به فرماندهی "ملا سراج الدین" می باشند که از منطقه ی الله یار به برنامه ی صلح روی آورده اند".
او گفت که طالبان پیوسته به دولت، همراه با خود، ۱۵ جنگ افزار به
این افراد در حالی به دولت روی آورده اند که روز گذشته، ۱۶ تن دیگر از طالبان در ولسوالی دولتیار به فرماندهی ملامحمد به شورای عالی صلح پیوستند.
همراه آورده اند که در مقر کمیته ی صلح ولایتی به دولت تسلیم دادند.
بنا به گفته های آقای مبین؛ به تمامی این افراد، امان نامه تحویل داده خواهد شد و آنان در آینده از امتیازات انکشافی شورای عالی صلح بهره مند می شوند.
مسوول دبیرخانه کمیته ی صلح غور افزود که دست برداشتن این گروه از جنگ و خونریزی، می تواند تا آرامش چشمگیری را در ولسوالی های شمالی این ولایت به بار آورد.
از سویی دیگر؛ گفته شده که این افراد، از دولت خواهان فراهم آوری زمینه های شغلی شده اند.
آنان می گویند که در صورت پذیرش دولت، آمادگی این را دارند تا در صفوف نیروهای امنیتی برای دفاع از کشور حاضر شوند و در راستای امنیت تلاش ورزند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.