برترین خبرهای ورشی

میشل پلاتینی، رییس اتحادیه فوتبال اروپا قرار است روز یکشنبه در سفری یک روزه وارد کابل شود.

این نخستین باری است که یکی از مطرح ترین مسوول جهان فوتبال به کابل می آید، هر چند در سال 2008 آقای محمد بن همام رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا به کابل آمده بود.
مرتضی دانش مسوول مطبوعاتی فدراسیون فوتبال افغانستان گفت: هدف از سفر آقای پلاتینی به کابل بازدید از تغییرات و پیشرفت های فدراسیون فوتبال و افتتاح پروژه ارتقای ظرفیت سازی فوتبال پایه می باشد.
آقای دانش افزود: سفر پلاتینی یک روزه خواهد بود و قرار است در کنفرانس خبری که در مقر فدراسیون فوتبال برگزار می شود، شرکت کند.
بیشتر کارشناسان فوتبال به این باورند که سفر رییس اتحادیه فوتبال اروپا به کابل باعث رشد و پیشرفت فوتبال در افغانستان خواهد شد و همچنان به گفته آنان این سفر باعث جلب توجه جهانی به این رشته ورزشی در کشور می شود.
فوتبال در افغانستان در سال های اخیر پیشرفت چشم گیری داشته است و قهرمانی تیم ملی فوتبال افغانستان در جام ملت های جنوب آسیا باعث شد تا توجه به این رشته ورزش بیش تر از پیش شود.


مسابقات انتخابی اسنوکر در کابل آغاز شد.
این مسابقات با اشتراک 42 ورزشکار از باشگاه های مختلف آغاز شده است و تا 6 روز دیگر ادامه می یابد و در آخر این مسابقات 16 ورزشکار برتر به تیم انتخابی کابل برگزیده می شوند.


مسابقات جام اموا با اشتراک 6 تیم در کابل آغاز شد.
این مسابقات که با هدف رشد ورزش میان مکتب های مرزی و همچنین ایجاد روابط میان مردم برگزاری می شود، 3 روز ادامه می یابد.
گفتنی است در این مسابقات 2 تیم از پولیس و 4 تیم دیگر از لیسه های مرزی اشتراک نموده است.


وزارت تحصیلت عالی در محفلی از تیم ملی فوتبال افغانستان ستایش کرد.
این محفل که در وزارت تحصیلات عالی برگزار شده بود، وزیر تحصیلات عالی این ورزشکاران را قهرمانان افغانستان دانست و وعده سپرد که برای تمامی اعضای تیم ملی فوتبال افغانستان زمینه تحصیلات عالی را در رشته های مختلف فراهم می سازند.
پس از آن که تیم ملی فوتبال افغانستان قهرمان کشورهای جنوب آسیا شد، با موجی از حمایت های مردم و حکومت مواجه شد.


باشگاه تکواندوکاران رضاکار هلال احمر افغانی ولایت پروان عنوان قهرمانی رقابت های تکواندوی روز جهانی صلح این ولایت را به دست آورد.
این رقابت ها زیر نام جام صلح با اشتراک 80 ورزشکار از 20 باشگاه برای یک روز در ولایت پروان راه اندازی شده بود.
در این رقابت ها باشگاه استاد زکریا در جایگاه دوم قرار گرفت و تیم های توفیق و ولسوالی بگرام مشترک به مقام سوم دست یافتند.


تیم کوثر قهرمانی مسابقات فوتسال میان تیم های زیر سن را در کابل به دست آورد.
در بازی نهایی تیم کوثر توانست با نتیجه 2 بر 1 حریف خود تیم کهکشان را از پیش رو بردارد.
بازی فوتسال که در این اواخر در افغانستان رونق پیدا کرده است در سالن های سرپوشیده برگزار می شود.
این مسابقات 15 روز قبل میان 24 تیم در 2 گروه برگزار گردیده بود که هدف از آن رشد ورزش فوتسال و انتخاب ورزشکاران برتر گفته شده است.
در ختم این تورنمنت 20 ورزشکار برتر به تیم ملی زیر سن افغانستان انتخاب گردیدند و پس از این به شکل اساسی آموزش خواهند دید.
همچنین تیم هایی که در این تورنمنت شرکت داشتند به 3 گروه تقسیم شدند و ورزشکاران نظر به استعدادشان به آن ها جذب خواهند شد.


شماری از دختران تیم های فوتبال در ولایت بلخ از کمبود میدان های ورزشی فوتبال شکایت دارند.
این دختران می گویند: علاقمندی زیاد به فوتبال دارند اما به علت کمبود میدان های ورزشی ناگزیر هستند که در میدان های فوتسال، فوتبال بازی کنند.
این دختران ورزشکار از کمبود میدان های ورزشی سخت نگران هستند و از مسوولان ورزش می خواهند که برای از میان برداشتن این مشکل تلاش کنند.
در همین حال نیروهای آیساف در شمال کشور از ساختن یک میدان ورزشی در این ولایت خبر می دهند.
این نیروهای آیساف در شمال کشور برای این ورزشکاران یک مقدار لباس ورزشی نیز کمک کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.