۵۱ درصد آمریکایی‌ها خواستار قطع کمک‌های آمریکا به مصر هستند

طبق نتایج نظرسنجی جدید مرکز تحقیقاتی «پیو»، ۵۱ درصد آمریکایی‌ها با توجه به کشتار خونین مصر خواستار قطع کمک‌های سالانه میلیارد دلاری واشنگتن به «قاهره» شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست، نتایج نظرسنجی جدید مرکز تحقیقات «پیو» در خصوص ادامه کمک‌های آمریکا به مصر در وضعیت کنونی به وجود آمده در «قاهره» نشان داد که 51 درصد از مردم آمریکا خواستار قطع کمک‌های آمریکا به مصر هستند.

این نظرسنجی‌ها همچنین نارضایتی چشمگیر مردم آمریکا به واکنش «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا به ناآرامی‌های رو به رشد و خشونت‌های مصر را نشان داد.

در یکی از سوالات نظرسنجی آمده بود که آیا آمریکا باید بودجه کمک سالانه به مصر را به منظور اعمال فشار به دولت مصر قطع کند یا اینکه باید به منظور نفوذ بر آنچه که در مصر در حال رخ دادن است، کمک نظامی به این کشور آفریقایی را ادامه دهد؟

گزارش‌ها حاکی از آن است که ماه گذشته میلادی 13 سناتور آمریکایی به قطع کمک سالانه واشنگتن به مصر رأی دادند اما با کشتار خونین هفته گذشته در «قاهره» و دیگر مناطق مصر بحث ادامه و یا قطع کمک سالانه آمریکا به ارتش مصر مطرح شده است.

به گزارش واشنگتن‌پست، حامیان جدید قطع کمک به مصر شامل «جان مک کین»، «کلی آیوت» و «جک رید» از اعضای کمیته نیروهای مسلح سنا هستند.

طبق نتایج نظرسنجی به دست آمده از مرکز تحقیقاتی «پیو»، 50 درصد از آمریکایی‌ها بر این باورند که اوباما در قبال مصر موضع مستحکمی را اتخاذ نکرده است و تنها 12 درص از پاسخ‌دهندگان بر این باورند که اوباما به اندازه کافی در قبال حوادث اخیر مصر محکم بوده است و 6 درصد گفتند که اوباما بیش از اندازه در قبال حوادث مصر موضع محکمی داشته است و 32 درصد نیز نظر خاصی نداشتند.

بر اساس این گزارش، 56 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی مرکز تحقیقاتی پیو تأکید کردند که اوباما نتوانسته شرایط در مصر را تحت کنترل درآورد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.