کره‌شمالی از رزمایش مشترک نظامی آمریکا و کره‌جنوبی با لحنی ملایم انتقاد کرد

دولت کره شمالی از برگزاری رزمایش مشترک نظامی آمریکا و کره جنوبی در شبه جزیره کره انتقاد کرد اما واکنش این کشور نسبت به رزمایش‌های مشابه کمی ملایم‌تر است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از آسوشیتدپرس، کره شمالی از برگزاری رزمایش مشترک نظامی آمریکا و کره جنوبی با لحنی ملایم‌تر نسبت به دفعات قبلی انتقاد کرد.

لحن دیپلماتیک دولت پیونگ یانگ علیه سئول و آمریکا تحت تاثیر توافقاتی است که کره شمالی و کره جنوبی اخیرا در زمینه بازگشایی مجموعه صنعتی مشترک مرزی و اتحاد خانواده‌های جدا افتاده بعد از جنگ کره به آن دست یافتند.

کمیته صلح دولت کره شمالی این رزمایش را یک رزمایش آموزشی ضد کره خواند و به کره جنوبی هشدار داد که این مساله می‌تواند نتایج نامشخصی داشته باشد.

رزمایش مشترک سئول و واشنگتن موسوم به «اولچی فریدم گاردین» (Ulchi Freedom Guardian) در حالی از روز گذشته در شبه جزیره کره شروع شد که از هفته گذشته نشانه‌هایی مبنی بر کاهش تنش میان کره جنوبی و کره شمالی نیز دیده می‌شود.

به گفته وزارت دفاع کره جنوبی؛ رزمایش نظامی «اولچی فریدم گاردین» از 19 تا 30 اوت ادامه خواهد داشت و در آن حدود 30 هزار نیروی نظامی آمریکا و 50 هزار تفنگدار دریایی کره جنوبی شرکت خواهند کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.