تجلیل سرد از سالروز استرداد استقلال کشور در هرات

از نود و چهارمین سالروز استرداد استقلال کشور،در ولایت هرات با حضور مقام های دولتی تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم نه چندان مجلل که در استدیوم ورزشی ولایت هرات برگزار شده بود؛ از ۲۸ اسد سالروز استقلال کشور، طی  رژه های ورزشی گرامی داشت به عمل آمد.

در مراسم تجلیل از این روز، شماری از مقام های محلی و ورزشکاران حضور داشتند؛ اما کمتر نیروهای امنیتی در این مراسم به چشم می خوردند.

سیدفضل الله وحیدی والی هرات ضمن تبریک این روز بزرگ به مردم هرات، از رشادت ها و قهرمانی های کسانی که در راه رسیدن به استقلال کشور تلاش کردند به نیکی یاد کرد.

آقای وحیدی مردم را به وحدت ملی و یکپارچکی فراخوانده و رمز پیروزی و بدست آوردن استقلال کشور را در گرو وحدت و همدلی ملت افغانستان دانست.

او گفت که حکومت فعلی می خواهد از طرف نظامی شدن به سوی ملکی شدن برود و حضور کمتر نیروهای امنیتی در این مراسم نیز نشان از این برنامه دارد.

در همین حال؛ شماری از اشتراک کنندگان در مراسم امروز، از حضور کمرنگ مردم و مقام های مسوول در این مراسم ابراز نارضایتی کرده و می گویند که اگر دولت به همین منوال این روز را تجلیل کند، در آینده، تاریخ دیگر گواه چنین روزی نخواهد بود.

آنان از حکومت های گذشته نیز انتقاد نموده و گفتند این حکومت ها هستند که در موارد مختلف، از خود غفلت نشان داده و در جهت حفظ وحدت ملی و مشارکت عادلانه سیاسی مردم افغانستان کوتاهی می کنند.

به باور آنها؛ تجلیل از سالروز استرداد استقلال کشور هر قدر با شکوه تر برگزار گردد؛ نشانه اهمیت و بها دادن به این روز بزرگ است؛ ولی با تاسف در افغانستان از این روز آنطور که شایسته است تجلیل بعمل نمی آید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.