اردوغان: توهین کنندگان به علویان ترکیه "تروریست" اند

"رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه با شرکت در یک مراسم افطاری در استانبول شب گذشته ضمن محکوم کردن توهین به علویان ترکیه از سوی جمعی از معترضین این افراد را جمعی "تروریست" خواند و اظهار داشت که بسیاری از آنان بازداشت شده اند.

 به نقل از حریت، اردوغان همچنین ضمن انتقاد از تظاهرکنندگان پارک گزی اظهار داشت که گروهی "تروریستی" در میان تظاهرکنندگان نفوذ کرده و قصد برهم زدن امنیت ترکیه را دارند.

اردوغان همچنین اظهار داشت که بزودی از پارک گزی دیدار خواهد کرد.

اردوغان همچنین در این باره افزود "نیروهای پلیس ترکیه این افراد را شناسایی کرده و بازجویی های لازم را در مورد آنان انجام داده اند. آنان از اعضای گروههای تروریستی بوده و علویان ترکیه را تهدید به ترور کرده بودند. این دسته از افراد در سرتاسر ترکیه در حال دسیسه چینی و توطئه هستند."


اردوغان همچنین علیه زوجی که در مراسم تظاهرات پارک گزی اقدام به برگزاری مراسم ازدواج کرده بودند نیز انتقاداتی را مطرح کرد. این مراسم در نهایت به درگیری معترضین با نیروهای پلیس ترکیه انجامید. اردوغان در این باره افزود "در آن تظاهرات عده ای از افراد با ماسک های سیاه حضور داشتند آیا براستی لازم بود که در چنین شرایطی مراسم ازدواج صورت گیرد؟!"


پیشتر گروهی در آنکارا شعارهایی بر ضد اقلیت علوی ساکن ترکیه سرداده بودند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.