تلاش آمریکا در تجزیه افغانستان بعنوان راه حل برون رفت از بحران

آمریکا از دفتر طالبان در قطر چه هدفهایی را تعقیب می کند؟ آیا واقعا می خواهد دولت افغانستان با طالبان به توافق و صلح برسد یا این دفتر را برای فشار آوردن بر دولت افغانستان دایر کرده است که دولت را برای امضای پیمان استراتژیک با امریکا وادار سازد؟

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع رسانی جهان اسلام؛ طالبان بعد از پایین آورده شدن پرچم و تابلوی امارت اسلامی از این دفتر، دفتر قطر را تعطیل کرده و از آنجا رفته است. بعد از اعتراض دولت افغانستان به این مسئله، امریکا اعلان کرد که اشتباه شده و تابلو و پرچم امارت اسلامی را از این دفتر پایین کشید. این درحالیست که هیچ اشتباهی رخ نداده بود و نماینده دولت در قطر در بازگشایی این دفتر حضور داشت.
بنابراین گزارش، هر گروه و حزب در دنیا برای خود پرچم و آرم دارد. اما وقتی که بر سر دفتر، سیاسی طالبان در قطر، لوحه امارت اسلامی نصب شود، این یک اقدام خطرناک و ناممکن است و گامی است بسوی تجزیه کشور و این یک گام سیاسی بود که امریکا این بازی را آغاز کرده بود.
موضوع قطر سرد شده و دولت این دفتر را قبول ندارد. طالبان هم مذاکرات را متوقف کرده است و تا زمانیکه تکلیف دفتر قطر مشخص نشود، مذاکرات دولت با امریکا هم متوقف خواهد بود.
آمریکا مدعی است که طالبان به دو گروه تقسیم شده اند. گروهی که می خواهد از دفتر قطر برای پایان جنگ و برقراری صلح استفاده کند و گروهی که تند رو است و می خواهد جنگ را ادامه بدهد. آنها می گویند که ما می خواهیم این گروه را از طریق جنگ سرکوب کنیم. لذا لازم است که افغانها احتیاط کرده و امریکا هم دقیقا این مسئله را بررسی کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.